I 2019 doblet PR-byrået stallen av rådgivere og det resulterte i vekst i antallet kunder, omsetning og overskudd.
- Vi har lagt bak oss et morsomt år med mye hardt arbeid der vi skapte gode resultater for våre fantastiske kunder. Inn i 2020 rigget vi oss for ytterligere vekst, men Covid-19 legger en midlertidig demper på disse planene. Vi har likevel fin fart i butikken så langt i år, blant annet med en rekke krisehåndteringsoppdrag. Derfor har vi så langt ikke hatt behov for kontantstøtte fra myndighetene eller permitteringer, sier byråleder Marius Parmann i Storm Communications.
Det er to år siden PR-byrået ble etablert i et partnerskap mellom kommunikasjonsbyrået Kruse Larsen og Petter A. Stordalen. I februar ble det enighet med Kruse Larsen om å kjøpe deres 35 prosent eierandel i selskapet.
- Vi er nå store nok til å stå på våre egne ben, og for å kunne holde farten oppe og gjennomføre våre planer, fant vi det best for Storm å ha én hovedeier. Samtidig vil vi åpne opp for å invitere de ansatte inn på eiersiden, noe som vil styrke byrået ytterligere, sier Parmann.
Ved siden av byråvirksomheten har Storm gjennom de siste to årene bygget opp en Norges mest populære næringslivspodkaster – «Stormkast med Valebrokk & Stordalen». Etter et avbrekk de siste ukene, var podkasten tilbake i midten av mai med DNB-sjef Kjerstin Braathen som første gjest.
- Gjennom Stormkast bidrar vi til å dele kunnskap om næringslivet til en bred målgruppe av lyttere. Vi får mange positive tilbakemeldinger – særlig fra mange yngre lyttere i begynnelsen av sin karriere. Det inspirer oss, sier Per Valebrokk, som ved siden av å være programleder i Stormkast sammen med Petter Stordalen er seniorrådgiver og partner i Storm Communications.
Storm Communications ble i fjor hovedeier i teknologiselskapet Storm121, som leverer datadrevet, personalisert videokommunikasjon. Selskapet ble kraftig rammet av usikkerheten i markedet i mars, og store deler av prosjektene i ordreboken ble utsatt. På kort tid har selskapet likevel lykkes med å få mange nye oppdrag.
- Vi er imponert over hvor dyktige gjengen i Storm 121 har vært med å snu seg rundt og tilby en effektiv og rimelig løsning. Det gjør at flere av Norges største virksomheter og organisasjoner nå benytter teknologien for å kommunisere med egne ansatte eller kunder om situasjonen i markedet. Denne evnen til å tilpasse seg gjør at vi har ytterlige tro på selskapet og teknologien, sier Valebrokk.