Storm Samfunn blir politikksatsingen i Storm-familien, og skal levere rådgivningstjenester innen politisk og strategisk kommunikasjon.
– Selskapskommunikasjon og politisk kommunikasjon går hånd i hånd. Zaineb og Julie er to politiske stjerner som også kjenner byråverden godt. Nå får kundene våre et mer komplett tilbud av rådgivningstjenester, sier Marius Parmann, byråleder og gründer i Storm Communications.
De to partnerne har begge lang fartstid fra politikken. Zaineb Al-Samarai (33) har bakgrunn fra Arbeiderpartiet, blant annet som vararepresentant på Stortinget og byrådssekretær i Oslo. Julie Midtgarden (36) har vært statssekretær og politisk rådgiver for Høyre i regjering, og byrådssekretær i Oslo. Begge har tidligere erfaring fra byråer som Burson-Marsteller, First House, Zynk og Rud Pedersen.
Ute av startblokken
Midtgarden og Al-Samarai har allerede forberedt oppstarten av Storm Samfunn i et par måneder.
– Det er kjempegøy at denne satsingen har blitt så godt mottatt hos kundene allerede før vi har rukket å lansere det nye selskapet. Vi har hatt mye å gjøre for Storms eksisterende kunder, men har også fått nye kunder med behov for politisk rådgivning, sier Midtgarden.
Markedet etterspør ikke bare kommunikasjonstjenester, men rådgivere som er eksperter innenfor sitt fagfelt.
– Med Zaineb og Julie får vi nettopp slik spesialisert kompetanse. Begge begynte tidlig i politikken, og har rukket å opparbeide seg lang erfaring på toppnivå, sier Marius Parmann.
Store ambisjoner
Storm Communications og Storm Samfunn vil jobbe tett på felles kunder, men skal samtidig utvikles innen sine nisjeområder. Hovedeier i de to selskapene blir Storm Holdings, der Petter Stordalen, Marius Parmann og Per Valebrokk er eiere. Selskapet er også hovedeier i teknologiselskapet Storm 121.
I likhet med Storm Communications, skal også Storm Samfunn ha åpne kundelister.
- Åpenhet er en grunnleggende verdi for oss, og vi tror det vil tiltrekke de beste rådgiverne og kundene. Vi ønsker å bli det beste miljøet innen politikk og samfunnskontakt, sier Al-Samarai
Storm Communications klarte seg godt gjennom koronaåret 2020, med en svak omsetningsvekst til 18,6 millioner kroner (18,0 MNOK i 2019) og et driftsresultat på 3,2 millioner (2,5 MNOK). Selskapet har ni rådgivere, og forventer å vokse ytterligere i 2021. Også Storm Samfunn har planer om å rekruttere flere rådgivere i tiden fremover.