- Storm har i arbeidet for sine kunder vist at strategisk historiefortelling er et kraftig virkemiddel for nå frem til deg og meg i kampen om oppmerksomheten. De tenker stort og skaper imponerende resultater selv om de er små. Jeg har veldig troen på det de gjør, og er glad for å få komme på lag med så dyktige mennesker. Jeg har rett og slett blitt Storm-forelsket, sier Nina Ilefeldt.
Hun kommer fra rollen som leder av PR- og innholdsteamet i Deloitte Norge, som står for all produksjon, publisering og distribusjon av Deloittes kommunikasjon. Der jobbet hun med det meste innenfor både digital markedsføring og tradisjonell kommunikasjon.
Den nye Storm-rådgiveren Ilefeldt har bred erfaring fra kommunikasjonsbransjen: I 2011 ble hun første medarbeider i kommunikasjonsbyrået Zynk et halvt år etter oppstarten og jobbet som rådgiver der i fem år. Deretter gikk hun til kommunikasjonsavdelingen i Det kongelige hoff med faglig ansvar for internkommunikasjon i to år.
Ilefeldt har et særlig hjerte for leder- og endringskommunikasjon, som hun skrev oppgave om og har jobbet med fagområdet både for Det kongelige hoff og flere kunder tidligere.
- En ny strategi havner fort i skuffen om du ikke engasjerer medarbeiderne dine. Der har ledere på alle nivåer en nøkkelrolle, og de organisasjonene som får det til har en ledelse som erkjenner at det krever tydelige interne kommunikasjonsmål, kursing, måling og kontinuerlig strategisk historiefortelling, mener Ilefeldt.
Byråleder Marius Parmann i Storm Communications er strålende fornøyd med ansettelsen til byrået som nå har åtte ansatte:
- Vi har lagt bak oss en travel høst og rigger oss nå for videre vekst inn i 2021. Hele veien har vi vært opptatt av å få tak i de beste folkene og i tillegg til Ninas brede og relevante bakgrunn, falt vi umiddelbart for hennes positive energi. Hun kommer til å bli viktig for mange av våre kunder.
Storm Communications kunne nylig melde at KPMG blir ny kunde av byrået. I tillegg står virksomheter som Coop, NHO, Lindorff, Stor-Oslo Eiendom, Sbanken og Toyota på den åpne kundelisten. Storm står også bak “Stormkast med Valebrokk og Stordalen”, Norges mest populære næringslivspodkast, og byrået er hovedeier i teknologiselskapet Storm 121, som leverer datadrevet videokommunikasjon.
- Storm hadde mange fine kunder i inngangen til fjoråret og var heldig som fikk tillit fra enda flere nye i løpet av annerledesåret. Vi er stolte av resultatene vi har vært med på å skape for våre kunder og ser frem til et spennende år, sier Parmann.